Saturday 4 October 2014

BERMULA DENGAN CEMERLANG - SEKALUNG TAHNIAH!!

Biasanya bila cakap pasal MLM, mesti apa yang terlintas dalam fikiran kita ialah...kena cari downline banyak2. Dengan cara tu, kita akan cepat naik rank.

Kita tak pentingkan manfaat produk, yang kita pentingkan hanyalah BONUS & RANK!!

Saya tak rasa cara ni betul...sebab dari awal lagi niat kita dah tak betul. Rezeki bukan hanya perlu HALAL, tapi perlu dapat keberkatan.


Bisnes MLM yang betul sebenarnya ialah :

1) Kita kena faham betul-betul pasal produk tu. Kita kena guna dan rasakan manfaat dari produk tu. 

Kalau kita tak gunakan pun, sekurang-kurangnya kita ada testimoni sebenar dari orang-orang yang kita tahu penah gunakan produk tersebut.

2) Bila kita dah tahu dan rasa pengalaman gunakan produk tu, barulah kita share manfaatnya dengan kawan-kawan kita... atau dengan orang-orang yang terdekat dengan kita. 

Dengan cara tu, kita dapat bantu selesaikan masalah kesihatan kawan-kawan kita. Dan dia sampaikan pulak manfaat tu pada orang lain.

Secara tak langsung, kita membantu lebih ramai orang jadi sihat. Best ke best?

3) Selain dari membantu kawan kita selesaikan masalah kesihatan dia, kita juga boleh bantu dia selesaikan masalah kewangan. 

Kita ajar dia teknik yang betul melalui 2 cara di atas tadi.

Maknanya, kita menjana pendapatan dengan cara menggerakkan produk melalui jualan & perkongsian manfaatnya dengan orang lain.

Inilah cara bermuamalah dalam Islam.


Bukan dengan cara merekrut dan mencari ahli sebanyak mungkin untuk kepentingan diri kita sendiri...untuk cepat naik rank.

Apa yang saya tahu, bukan ini yang dterapkan dalam Shaklee.

Di entri ni, saya nak share pasal kecemerlangan salah sorang downline saya, iaitu Wati. 

Asalnya dia adalah pengguna set menyusu Shaklee. Dia rajin update saya pasal production susu dia sejak menggunakan set menyusu Shaklee. Senang citer, dia memang puas hati abis...


Apa taknya, sampai anak-anak yang lain pun masih dapat menyusu dek kerana production yang melimpah ruah.


Alhamdulillah.

Ni antara gambar-gambar yang dia pernah whatsapp pada saya...


Dalam proses untuk disejukbekukan. Ini bukan santan. Ini susu... :-)





tak sampai 5 min!

Nak tau apa rahsia production susu yang melimpah ruah nie...??? Haaa...nilah dia...


Lepas bersalin, berat dia turun sebanyak 18kg!! Bukan takat dapat bagi yang terbaik pada anak-anak dia...secara tak langsung, berat badan pun menyusut!!

Kan best? Dapat 2 dalam 1!!


Daripada pengguna biasa, tiba-tiba Wati dapat ramai customer sejak dia share pasal set menyusu Shaklee.

Bulan Ogos 2014, dia cakap kat saya nak jadi ahli Shaklee. Ya Allah, syukur sangat-sangat...Bila kita berusaha mencari keredhaanNya, macam-macam Allah bagi pada kita. Daripada perkongsian manfaat, saya dapat downline.

Wati memang rajin bertanya dan saya tak keberatan nak berkongsi ilmu yang saya dapat dari upline MFMS.

Meneruskan legasi upline MFMS yang lain, mana-mana downline yang cemerlang, kami akan bagi hadiah. Itulah yang akan saya teruskan untuk anak-anak downline saya.

Kepada Wati, sekalung tahniah...semoga anda terus maju jaya dan cemerlang di masa-masa akan datang. 






p/s - kalau nak tau pasal set menyusu Shaklee, pm saya senyap-senyap...saya akan share dengan anda....


Salam sayang,
Mama Zz.




0 comments:

Post a Comment