Tuesday 24 June 2014

MY FIRST EXPERIENCE WITH SHAKLEE

Bismillahirrahmanirrahim...

Now that you know I'm a consumer of Shaklee. I started with the slimming set. Shaklee bukanlah produk pertama yang pernah saya cuba. Before this I've tried many many products in the market (in short, apa saja yang orang suggest, saya akan cuba - gelaran yg famous kt ofis I untuk orang macam nie... is "tikus makmal" ). Biasalahhh... pompuan kannn... you start to worry bila pakai baju kurung muat, tapi...bila sarung kain dah tak muat... sbb bottom part tak balance with the upper ones & bila peha dah start kissing each other :-)

Takkanlah baju pulak yang mengecil kannn... :-(

Ok, back to my slimming set. I start ambil ESP, Alfalfa, Lecithin & Omega Guard. Before long, I start to get the hang of it. First week ambil these supplements, I got headache, pening, loya especially bila nak telan Alfalfa. Apart from that, I rasa lapar sangattt....Walaupun tak la serius mana...but I feel uneasy. Tak selesa. Terutama bila di ofis. Masuk minggu ke2, memang rasa nak berhenti dah...sebab takut the side effects. Rupanya my friend told me, its the HEALING CRISIS. Err...What is the HEALING CRISIS??

- My very first slimming set -
 

HEALING CRISIS

Healing Crisis is a Welcome Part of a Natural Healing. In short, its a ROAD TO RECOVERY!

 


"Healing Crisis" atau Krisis Penyembuhan berbeza dari kesan sampingan ("side effects"). Ia adalah satu proses peralihan dalam badan yang mana badan akan bekerjasama untuk membersih dan membina semula sel-sel yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul di dalam badan. Semasa proses penyingkiran toksin, badan akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa.

Jadi fenomena krisis penyembuhan ini sebenarnya merupakan satu petanda yang BAIK. Mengapa baik?? Kerana ia menunjukkan rawatan ataupun supplement yang kita ambil benar-benar berkesan. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas/respond dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

GOOD STUFF IN, BAD STUFF OUT
Tidak semua orang mengalami simptom yang sama. Proses penyembuhan berbeza mengikut tahap kesihatan seseorang. All you need is...drink a lot of water supaya proses penyingkiran toksin itu berlaku dengan mudah (ingat formula : 1 liter utk setiap 25kg berat anda). Jadi kita tak perlu lah risau sebenarnya...sememangnya Shaklee berasal dari bahan semulajadi...bukanlah dicipta untuk memudaratkan kita...

In Sha Allah...Doa, Yakin, Usaha & Istiqamah.

 





0 comments:

Post a Comment