Sunday 17 August 2014

KAWAL PARAS KOLESTEROL DENGAN PHYTOCOL-ST


 APA ITU KOLESTEROL?

 
Kolesterol adalah sejenis komponen sterol yang penting dalam metabolisme serta penghasilan hormon. Kolesterol terdiri daripada kolesterol baik (HDL) dan kolesterol jahat (LDL).

Jadi, kiranya kolesterol ni perlu lah ada dalam tubuh kita. Persoalannya, berapa banyak? Dan macamana kolesterol ni bergerak dalam tubuh kita?

Kolesterol bergerak bersama aliran darah sebagai lipoprotein. Lipoprotein ni terdiri daripada lemak (lipid) yang diselaputi protein.
pergerakan kolesterol dalam darah

Kebiasaannya kita dengar orang terkena strok disebabkan kolesterol termendap di dalam saluran darah dan menghalang pengaliran darah. 

Ada jugak yang kita dengar tiba-tiba rebah masa bersukan atau meninggal dalam tidur. Semuanya dikaitkan dengan serangan jantung. 

Ketidakseimbangan antara kolesterol baik dan jahat juga bukan perkara yang boleh kita pandang remeh kerana sebenarnya inilah yang menjadi punca dan memberi lebih banyak kesan kepada kesihatan kita.
kadar kolesterol yang normal dalam tubuh

sumber; majalah infoASKES November 2010
Berbalik kepada kandungan kolesterol yang perlu ada dalam tubuh kita tadi. Jom kita tengok ni.

Pengambilan yang sepatutnya untuk 3 hari...tapi kita ambil dalam masa 1 HARI saja!!

Kolesterol tak kenal orang gemuk atau orang kurus. Semua berisiko menyimpan kolesterol berlebihan dalam badan masing-masing. In fact, ramai orang yang kurus lagi tinggi simpanan kolesterolnya.

Kalau kita ambil kolesterol yang berlebihan dalam diet harian, pengambilan serat seperi sayur-sayuran mampu menyerap lemak dan kolesterol. Jadi, tidaklah terlalu banyak Kolesterol diserap melalui usus ke dalam salur darah. 

Hari ini, ramai dari kita yang mengamalkan gaya hidup kurang sihat, kurang bersenam, pemakanan tak seimbang dan banyak kolesterol. Lama kelamaan, kolesterol ni pun termendap dan membentuk plak, seterusnya menyebabkan salur darah kita sempit dan tersumbat. Inilah antara punca strok atau serangan jantung tadi.


Paras kolesterol tinggi dalam darah menyumbang kepada :
  • ketidaksuburan
  • angin ahmar/ strok
  • sakit jantung
  • darah tinggi
  • penyakit hati 
 

SUPPLEMEN KHUSUS UNTUK KOLESTEROL

Shaklee kini memperkenalkan produk terbarunya khusus untuk :
  • Menurunkan paras kolesterol 
  • Menghalang penyerapan kolesterol dalam darah 

 BAGAIMANA PHYTOCOL-ST BERTINDAK

Fitosterol mempunyai hormon/ struktur yang hampir sama dengan kolesterol. Jadi kedua-duanya akan bersaing di dalam tubuh kita. Fitosterol bertindak menghalang kolesterol dari meresap ke dalam darah sebanyak 80% dan juga menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) secara semulajadi.



KANDUNGAN PHYTOCOL-ST

Menepati saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH), Phytocol-ST mengandungi 2000mg fitosterol untuk keperluan harian.
SANGGUP KE NAK MAKAN BERATUS-RATUS KAROT, TOMATO & ROTI TU....?? HUK2...Muntah dulu la kannn....

NOW...the choice is yours. Mencegah lebih baik dari mengubati. 



I'm here...happy to assist!


Love,
Zeta 019-228 2174

0 comments:

Post a Comment