Thursday 17 July 2014

GANJARAN DI BULAN RAMADHAN!!

Bismillahirrahmanirrahim




Ya Allah...syukur sangat2. Terima kasih Allah. Betul kata orang, Ramadhan bulan ganjaran. Banyak berita baik yang saya terima dalam minggu nie...Orang kampung saya kata...Many2 Miles of Smiles...hehe... tido pun rasa nak senyum :-)

  1st, DAPAT BONUS SHAKLEE

Pertama kali dalam hidup saya dapat bonus yang bukan datang dari hasil makan gaji. Lama saya pandang skrin komputer tu...macam tak percaya... tak sampai pun 3 minggu saya join, Shaklee bayaq saya banyak nie...

Dalam tak sedar...keluar jugakla airmata nie...bila tengok cimbclick tu. Bagi setengah orang, mungkin tak banyak mana, tapi saya cukup bersyukur. Sape nak bagi saya BONUS dalam masa 3 minggu?? Betul tak?



Saya yakin...Kerana Allah Maha Mendengar. Saya yakin setiap rezeki itu adalah jaminan Allah. Semakin kita ikhlas memberi, semakin luas Allah bukakan pintu rezeki untuk kita.
Alhamdulillah...

  2nd,DAPAT HADIAH DARI MAK SHAKLEE 

 

Allah...terharunya bila mak shaklee saya, Hani Suryani kirimkan hadiah di atas melalui Bob N Nad. Walaupun sempat baca 3 bab saja, tapi saya cukup terkesan dengan 1 petikan hadis dalam buku tu. 


Aku bertindak menurut sangkaan hamba-Ku.


Aku selalu bersama hamba-Ku sekiranya dia mengingati-Ku. Sekiranya dia mengingati-Ku dalam dirinya, Aku mengingatinya dalam diri-Ku.

Apabila dia mengingati-Ku dalam khalayak ramai, Aku mengingatinya di tengah khalayak yang lebih ramai lagi (para malaikat dan seluruh makhluk).

Apabila dia mendekati-Ku sejengkal, Aku mendekatinya sehasta. Apabila dia mendekati-Ku sehasta, Aku mendekatinya sejengkal.

Apabila dia mendekati-Ku dengan berjalan, Aku mendekatinya dengan berlari.”


(Direkodkan oleh Bukhari & Muslim)

Dalam Hadis di atas, Allah dah sebut terang-terang bahawa Allah bertindak mengikut apa yang kita sangka. Kalau kita bersangka baik dengan Allah, kita dapatlah yang baik-baik. Begitu juga sebaliknya.

Apa yang penting, kita mestilah POSITIF.



Mak saya letak gambar nie dalam entry kt blog dia -hazamiesouq.blogspot.com

TQ mak! In sha Allah, semoga kita sama-sama sukses! walaupun mak jauh di perantauan nanti, saya doakan mak berjaya..hehe :-)
  

3rd, DAPAT ANAK SHAKLEE BARU :-)



tak sangka...dapat "anak" masa berbuka puasa

Dari minggu lepas member saya ni buat appointment nak jumpa saya. Tapi...tak berkesempatan...Dia nak tahu pasal produk Shaklee...apa yang terbaik untuk dia. 

Berpandukan pamphlet hijau tu, saya cuba explain kat dia...walaupun saya sendiri masih "hijau" dalam Shaklee nie....

Saya ceriter macam mana saya boleh terjebak dengan group MFMS nie..yang sungguh supportive and happening!! Tanyalah apa jugak soalan, on the spot akan dapat jawapan...hehe...saya suka sebab banyak saya tak tau tentang Shaklee. So, dengan adanya group nie, seolah2 saya ada mobile dictionary :-)
 
Saya tau member saya ni terkejut...sebab dia memang tau saya bukan jenis yang suka berbisnes. Apa lagi jenis MLM niee...& lagi pulak, i'm not a "talker"..saya ni lebih kepada ala-ala pemalu gitu...hahaha...

Ceriter punyer ceriter...last-last dia berminat. Dari tanya pasal produk terus tanya pasal bisnes. Macamana nak join? Macamana nak dapat bonus? Berapa UV nak maintain?

Last-last saya pulak yang ternganga...:-O 

Sebab:
1) saya tak perlu pujuk dia join
2) dia langsung tak tanya, macamana nak dapat customer. Susah ke, senang ke?
3) & saya tak sangka dengan ilmu yang secetek ni, saya mampu bagi dia keyakinan yang Shaklee tidak mengkayakan orang2 atas (upline) semata2. Sebaliknya bergantung pada usaha individu itu sendiri.

Rupa-rupanya, sebelum ni, memang dia dah ada sikit knowledge in Shaklee...cuma dia nak tau lebih lanjut. Patutlaaa...

Erk, nak test aku  ke ni?

Apa-apa pun harus saya akui, marketing skill dia ni memang superbbb..!!

I wish you all the best. Semoga terus berjaya - dunia dan akhirat!


Kepada customer2 yang saya sayang, jangan kecewa...saya akan share "testimonies" anda in my next entry...
 

Saper nak BONUS, meh laa...jangan tunggu lagi. Contact me at 019-2282174

0 comments:

Post a Comment